Amsterdam,
17
maart
2003
|
00:00
Europe/Amsterdam

De Telegraaf start automagazine

Dagblad De Telegraaf breidt haar aanbod voor autobedrijven uit met de introductie van een nieuw automagazine. Het tweewekelijkse full colour tijdschrift AutoTelegraaf Magazine verschijnt voor het eerst op 17 april a.s. in een oplage van 40.000 stuks in de losse verkoop. Een exemplaar kost
€ 2,85.

Het AutoTelegraaf Magazine is een advertentietijdschrift, gevuld met autoaanbod van professio-nele en particuliere aanbieders en verschijnt inclusief een redactiekatern met autonieuws en achtergronden, geschreven door de autoredactie van De Telegraaf. Het tijdschrift is geïntegreerd met de internetsite www.autotelegraaf.nl en is, met een focus op professionele autobedrijven, gepositioneerd aan de bovenkant van de markt. De omvang wordt ca. 200 pagina's per nummer.

Marianne Zwagerman, manager van het Marktteam Auto en Mobiliteit van De Telegraaf licht toe: '' AutoTelegraaf wil de belangrijkste innovator zijn voor de autobranche. Een hoogwaardig advertentieblad als het AutoTelegraaf Magazine ontbrak nog als advertentiemedium voor de bovenkant van de automarkt.''

Het magazine is over een maand via zo'n 8.000 verkooppunten verkrijgbaar, waaronder alle grote boekhandels en benzinestations. Lezersdoelgroep is de gerichte autokoper en de autoliefhebber. Uit recent eigen onderzoek van De Telegraaf is gebleken dat de combinatie van krant, internet en magazine populair is bij autokopers.