De Telegraaf stijgt continu in bereik
De Telegraaf zet haar stijging in bereik het tweede kwartaal door, steeds meer Nederlanders bezoeken De Telegraaf op internet en mobiel. De Telegraaf en Telegraaf.nl bereiken samen 4,9 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder (=35,4%).
Met het mobiele en tablet platform bereikt De Telegraaf inmiddels 1,3 miljoen unieke bezoekers per maand. Dit is een bijna een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar.
De verspreide oplage van De Telegraaf is in het tweede kwartaal van 2011 met 4,5% gedaald. Dit blijkt uit de nieuwe HOI oplage cijfers. “De daling in dit tweede kwartaal is deels toe te schrijven aan het feit dat we vorig jaar nog WK abonnementen hadden en door onze keuze om te stoppen met de Zondagskrant.” aldus Ted Trimbach, Uitgever De Telegraaf, “We zien daarentegen wel een continu stijgende lijn in ons bereik mede dankzij onze ontwikkelingen op mobiele platformen en online video initiatieven.”
Mobiele platformen en online video stijgen in bereik
De Telegraaf heeft het afgelopen jaar op online videogebied verschillende initiatieven gestart. Naast het bieden van live chats, live reports en live webinars is er ook gestart met de Nieuwsflits, een online journaal met het nieuws in 100 seconden. De Telegraaf zag met deze initiatieven de video views op de Telegraaf.nl het afgelopen halfjaar sterk stijgen van 1,6 miljoen naar maar liefst 9.735.000 video views per maand.
Naast een forse stijging in online video views ziet De Telegraaf het bereik van het mobiele en tablet platform stijgen. Het aantal pageviews per maand steeg van 120 miljoen in mei naar 155 miljoen in augustus. Deze groei is mede te danken aan de succesvolle lanceringen van de Telesport Ronde app (iPhone en Android) en de DFT.nl app (iPhone).