De Telegraaf versterkt haar positie op de markt van arbeidscommunicatie op internet door samenwerking met Matchcare
B.V. Dagblad De Telegraaf te Amsterdam en AMSE B.V. (Matchcare) te Arnhem gaan gezamenlijk (op 50/50-basis) een nieuwe onderneming starten, die zich ten doel stelt een belangrijke plaats op het gebied van arbeidscommunicatie op internet te verwerven.
Matchcare is de operationele naam van Advanced Matching Systems Europe B.V., een initiatief van APM business partners N.V. Deze onderneming heeft zowel content als technologie ontwikkeld om de gehele arbeidsmarkt transparant te maken.
De heer J. Elekan, directeur van B.V. Dagblad De Telegraaf, licht toe: '' De Telegraaf is tot nu toe alleen met de vacatures uit het dagblad De Telegraaf op internet aanwezig. De content en technologie, die door deze samenwerking met Matchcare wordt verkregen is dermate onderscheidend, dat wij verwachten een grote rol van betekenis te kunnen spelen op de gehele markt van arbeidscommunicatie via internet.''
De heer drs. Th.F. Wammes MBA, CEO van Matchcare is verheugd over de samenwerking met De Telegraaf. De op te richten onderneming is hierdoor in staat een vliegende start te maken.
'' Met het transparant maken van de totale arbeidsmarkt in Nederland verwachten wij een doorbraak te bereiken door een neutrale, veilige en open infrastructuur aan te bieden. Via 'state of art'- knowhow en toepassing van ICT-technologieën zijn wij in staat de juiste arbeidsvraag bij het juiste arbeidsaanbod te brengen. Onze ambitie is marktleider te worden in Nederland en vervolgens ook internationaal door de standaard neer te zetten voor het effectief matchen van grootschalige vraag en aanbod op de arbeidsmarkt'', aldus de heer Wammes.
De naam van de nieuwe gezamenlijke onderneming en van de website zullen bekend worden gemaakt als de website operationeel wordt. Inmiddels is de vergunningsprocedure met betrekking tot de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) reeds positief afgerond.