Amsterdam,
20
mei
2020
|
15:56
Europe/Amsterdam

De Telegraaf wederom grootste dagblad onder zakelijke beslissers

De Telegraaf blijft het grootste dagbladmerk onder zakelijke beslissers. Dat blijkt uit de vanmorgen gepubliceerde Decision Makers Survey, het onafhankelijke bereikonderzoek onder zakelijke beslissers, van Stichting DMS. Uit een steekproef van 2.852 respondenten blijkt dat De Telegraaf met een gemiddeld titelbereik van 24,2% onder deze belangrijke zakelijke doelgroep wederom de grootste dagbladtitel is. 

 

 

 





“We zijn trots op de resultaten van dit onderzoek, want vaak wordt onderschat hoeveel impact De Telegraaf heeft bij ondernemers en in bestuurskamers. De Telegraaf bepaalt al jaren het gesprek in de samenleving. Dit onderzoek bevestigt dit nogmaals voor ons.” Aldus Slaven Mandic Director of Advertising bij Mediahuis. “We hebben vele succesvolle samenwerkingen met adverteerders uit bijvoorbeeld de zakelijke en financiële dienstverlening. Daar zullen, mede dankzij deze resultaten, ongetwijfeld nog een aantal bijkomen.”

Nieuw in de 2020-versie van DMS is het dageditiebereik van dagbladen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Onder zakelijke beslissers worden personen verstaan die als algemeen directeur of financieel directeur werkzaam zijn in het bedrijfsleven en semi-overheid (zorg en onderwijs) met minimaal twee werknemers of in deze sectoren verantwoordelijk zijn voor de inkoop, verkoop, automatisering, marketing/PR en P&O. Elke respondent moet eindverantwoordelijk zijn op minimaal een van deze gebieden. In totaal gaat het om een populatie van 621.600 personen van 18 jaar en ouder.

Kenmerken decision makers:

  • 62% bevindt zich in welstandklassen 1&2 versus 39% van de gemiddelde Nederlander
  • 3 van de 10 zijn privé beleggers
  • 51% is eindbeslisser en 35% speelt een rol bij de aanschaf van bedrijfsfinanciering, bankzaken en verzekeringen
  • 28% rijdt een auto van de zaak & 20% rijdt in een auto van € 35.000 of meer- 11% maakt zakelijke vliegreizen

Over Mediahuis Nederland
Mediahuis is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven met sterke merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Metro, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken zoals Dumpert, Culy, NSMBL, J/M Ouders, Jaap en GroupDeal. Daarnaast bezit Mediahuis een indirect belang in de puzzeluitgever Keesing Media Group. Mediahuis gelooft in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een bijdrage leveren aan mens en maatschappij. De relatie met de klant staat centraal staat bij iedere strategische keuze. Voor adverteerders is Mediahuis een creatief en strategisch partner; met totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Het contentmarketingbureau van Mediahuis, Wayne Parker Kent, helpt merken om hun marketingdoelstellingen te behalen door middel van contentoplossingen. Ga voor meer informatie over Mediahuis naar www.mediahuis.nl.