Fors meer biedingen op Speurders.nl
Speurders.nl zit flink in de lift. Niet alleen trekt de website steeds meer bezoekers, vooral de kwaliteit van het verkeer neemt fors toe. Zo nam het aantal biedingen op producten en diensten op de website de afgelopen maanden met maar liefst 227 procent toe.
Langer actief
In september van het afgelopen jaar lanceerde Speurders.nl de vernieuwde website. Die maakt het vinden van tweedehands en nieuwe producten en diensten tegenwoordig veel makkelijker. "Dat weten onze bezoekers duidelijk te waarderen", zegt directeur Leon Kramer. "Omdat wij het verkeer op Speurders.nl kwalificeren volgens een puntensysteem kunnen wij de kwaliteit ervan goed in de gaten houden. Op deze manier maken we onderscheid tussen mensen die op onze website terecht komen maar meteen weer wegklikken en alle bezoekers die juist heel actief zijn. Die laatste groep groeit in rap tempo. Zo nam het percentage verzonden e-mails toe met 331 procent. Ook het aantal biedingen steeg sinds het najaar van 2008 explosief, met maar liefst 227 procent. Bovendien zijn bezoekers steeds langer op Speurders.nl aanwezig.
ZoekTurbo
Ondertussen blijft Speurders.nl zich vernieuwen. Zo is de in september van 2008 geïntroduceerde ZoekTurbo vertaald naar een widget die gebruikers kunnen toevoegen aan hun iGoogle of Hyves-pagina. Zo worden gebruikers direct gewaarschuwd als er een advertentie wordt geplaatst die voldoet aan hun zoekopdracht. Ook kunnen ze op deze manier buiten de website om zoekopdrachten beheren. Van de koppeling die het voor webwinkels mogelijk maakt om volledig geautomatiseerd advertenties te plaatsen op Speurders.nl, wordt veel gebruik gemaakt.
Binnenkort wordt het zelfs mogelijk om advertenties op Speurders.nl te bekijken met de afstandbediening van de televisie. "We blijven innoveren en doen daarom mee aan Philips NetTV. Hierbij kunnen mensen straks via de televisie internetten", aldus Kramer. Naast Philips werkt Speurders.nl nu ook samen met De Telefoongids en De Gouden Gids. Zo is het vanaf deze week mogelijk om via de website bedrijfsgegevens op te zoeken.
"De vernieuwde site is vooral completer en gebruiksvriendelijker geworden", zegt Kramer. "Het vinden staat bij ons altijd voorop. Aan het gebruik van de website hebben we overigens niets gewijzigd. Het plaatsen van producten en diensten blijft in elke rubriek gewoon gratis."