Amsterdam,
20
juni
2019
|
09:08
Europe/Amsterdam

Gratis dagblad Metro viert 20ste verjaardag

Metro bestaat vrijdag 20 jaar. Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven. Inmiddels is Metro uitgegroeid tot een crossmediaal platform met de krant in het OV, de website metronieuws.nl, de Metro-app en haar social-mediakanalen. Metro is het enige gratis dagblad dat iedere werkdag in het openbaar vervoer te vinden is en heeft daarmee een unieke positie in het medialandschap.

Speciale Metro-editie
Metro viert haar verjaardag met een speciale Metro-jubileumeditie. Hierin blikt het nieuwsmerk terug met onder andere het allereerste interview dat verscheen, de gekste plekken waar Metro bezorgd werd, de meest iconische voorpagina’s en een interview met columnist Ebru Umar over de geschiedenis van Metro en haar voorganger Theo van Gogh. Ook komen natuurlijk de Metro-fans van het eerste uur aan het woord en worden Metro-lezers gefeliciteerd die deze dag eveneens jarig zijn.

Metro en haar fans
Het delen van nieuws en het betrekken van de lezers zit in het DNA van Metro. Zo was het merk er vroeg bij met het informeren en inspireren van een grote schare fans -zo’n 550.000 inmiddels- via haar social mediakanalen. Ook krijgen de lezers dagelijks een podium in de krant met bijvoorbeeld lezerscolumns en ingezonden foto’s.

Miljoenen lezers crossmediaal
Op metronieuws.nl komen maandelijks miljoenen bezoekers en mede door het doorgeven van de krant in het OV worden dagelijks 750.000 lezers bereikt (bron: NPM 2019-1). Hiermee is Metro het derde dagblad van Nederland qua bereik.

Yolanda Formanoy, uitgever Metro: ,,We zijn er trots op dat we na al die jaren nog als enige gratis dagblad beschikbaar zijn en maandelijks crossmediaal miljoenen mensen bereiken. Onze doelgroep, OV-reizigers die nieuws onderweg consumeren via onze krant, website, app en social mediakanalen, zal de komende jaren alleen maar verder groeien. Dat biedt ons en onze adverteerders des te meer kansen om deze jonge actieve groep mensen vanuit onze unieke positie te bereiken.”

Lees hier de digitale versie van de Metro-jubileumeditie.

Lees hier het online dossier over 20 jaar Metro.

Meer informatie:

Marten de Kroon, marketeer Metro: m.de.kroon@tmg.nl. 

Contact Informatie

Woordvoering (uitsluitend voor media/journalisten)

Bel ons: +31 88 824 0800 Of stel ons een vraag  corporatecommunicatie@tmg.nl