Amsterdam,
22
januari
2009
|
10:12
Europe/Amsterdam

Narrowcasting Sp!ts in trams GVB

GVB Amsterdam en BasisMedia B.V. hebben een overeenkomst gesloten om via 1.300 schermen in 155 trams, een infotainmentkanaal aan te bieden aan de reizigers van GVB in Amsterdam. Met deze activiteit vergroot Sp!ts haar bereik met zo’n 800.000 unieke consumenten per week.
Het gaat hierbij om een mix van actualiteit, entertainment en continue reizigersinformatie. De marketing en sales van het kanaal wordt door Librium.TV gedaan. In samenwerking met Librium.TV produceert Sp!ts voor dit kanaal het actuele nieuws en enter-tainment-content. GVB voorziet de schermen van reizigersinformatie zoals actuele omleidingen en wijzigingen in de dienstregeling. Librium.TV zorgt voor de verkoop in combinatie met het netwerk van de metrostations waardoor de bereikspositie in Amsterdam sterk verbeterd wordt. De maand januari is en wordt nog steeds benut om diverse testen uit te voeren om het kanaal en de diverse contentstromen op elkaar af te stemmen en vanaf februari alles operationeel te hebben. Sp!ts voorziet ook al diverse metrostations in Amsterdam en alle bussen en treinen van Veolia in Limburg van actueel nieuws. Bart Mouter, manager consumer marketing & channel development van Sp!ts zegt: "Door de exclusieve samenwerking tussen GVB Amsterdam en Sp!ts zal de zichtbaarheid en relevantie van het merk Sp!ts in Amsterdam en omgeving nóg groter worden."