Pinkpop en Sp!ts zetten samenwerking voort
Pinkpop en Sp!ts zijn ook voor 2013 een samenwerkingsovereenkomst aangegaan die het nieuwsmerk tot mediapartner van Pinkpop maakt. TMG, uitgever van Sp!ts, en de organisatie van Pinkpop besloten tot de samenwerking omdat Sp!ts een groot lezersbereik heeft in de doelgroep van het festival en sterk is op het gebied van entertainment.
“Het enthousiasme van de redactie van Sp!ts voor popmuziek in het algemeen en voor Pinkpop in het bijzonder kan de organisatie van Pinkpop erg waarderen. Om die reden alleen al wil ik de samenwerking graag voortzetten” aldus Jan Smeets, festivaldirecteur Pinkpop.
Na de succesvolle samenwerking in 2012 is Sp!ts opnieuw mediapartner van het festival. Hoofdredacteur Jan-Jaap de Kloet: “Sp!ts en festivals horen bij elkaar. Dat is heel duidelijk in zowel onze krant als op spitsnieuws.nl, waar entertainment in de breedste zin van het woord een podium vindt. We zijn er bijzonder trots op onze naam wederom te verbinden aan het oudste en bekendste festival van Nederland. Het gaan drie hele mooie dagen worden in Landgraaf, en onze lezers zullen daar niets van hoeven missen.”
Net als vorig jaar zal Sp!ts niet alleen tijdens Pinkpop ruime aandacht aan programma, artiesten, gasten en organisatie besteden, ook zal er voorafgaand aan het festival op dinsdag 28 mei een Pinkpop-special uitgebracht worden. Daarnaast zal deze special in ruime mate worden verspreid op de festivallocatie zelf. Sp!ts heeft ook het voorrecht om, nog voordat de kaartverkoop start, kaarten voor het festival te verloten onder haar 1,4 miljoen dagelijkse lezers. Naast het uitbrengen van de special, zal Sp!ts vanaf het festivalterrein verslag doen. Zowel in de krant als online, op een speciaal ingerichte sectie op spitsnieuws.nl.
Morgen wordt tijdens de jaarlijkse persconferentie van Pinkpop en op pinkpop.nl de line-up van de 44e editie van het driedaagse festival bekendgemaakt.