Reisflits: dagelijks reisjournaal op Telegraaf.nl
Vanaf vandaag zendt Telegraaf.nl samen met D-reizen dagelijks een nieuw online reisprogramma uit: Reisflits. Het programma geeft o.a. een overzicht van de actualiteit op het gebied van vakanties, info over bestemmingen en reistips. Dit branded content programma wordt journalistiek ingevuld door de reisredactie van De Telegraaf.
Het kijken van online video’s neemt steeds meer toe. Ook het aantal video views op Telegraaf.nl is afgelopen jaar enorm gegroeid, van 1,7 miljoen in juni 2010 tot bijna 7,5 miljoen in juni 2011. D-reizen was eind jaren 90 al trendsetter met het succesvolle Vakantie Journaal op tv. Het online reisprogramma wordt journalistiek ingevuld door de reisredactie van De Telegraaf, aangevuld met relevante reisinformatie over bestemmingen en tips van D-reizen. Zowel De Telegraaf als D-reizen zien deze samenwerking als een kans om in het belangrijkste vakantieseizoen van het jaar Nederland te voorzien van juiste informatie.
Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur De Telegraaf: “Naast de reistabloid in de krant, het online platform Reiskrant.nl, een tweewekelijkse nieuwsbrief en verspreiding van informatie via social media, is deze Reisflits een nieuwe, populaire manier om onze lezers en bezoekers dagelijks te informeren en te inspireren met een smakelijk menu aan reisnieuws en bestemmingsinformatie.”
Steven van Nieuwenhuijzen, algemeen directeur D-reizen: “D-reizen wil mensen een ideale vakantie bieden zonder zorgen. We proberen de wens zo goed mogelijk te vertalen in echt leuke vakanties. Met Reisflits kunnen wij nu ook via online video onze vakantiekennis delen. Hierbij komen onderwerpen aan bod zoals specifieke bestemmingsinformatie, het advies van de dag en echte testimonials. Het mediabereik en de kennis van de reisredactie van De Telegraaf, in combinatie met de vakantiekennis van D-reizen moet zorgen voor een succesvol format.”
Reisflits wordt op doordeweekse dagen uitgezonden op Telegraaf.nl, Reiskrant.nl en via de website van D-reizen. Het programma wordt geproduceerd door de afdeling Video Media van Telegraaf Media Nederland.