Amsterdam,
19
april
2011
|
14:16
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Nederland lanceert twee financiele magazines op iPad

De Aandelengids, gericht op beleggers en OverUwGeld, over persoonlijke financiën. De iPad Magazines werden vanochtend gelanceerd tijdens Mobile Convention Amsterdam in de Beurs van Berlage door Frank Volmer, directeur Innovatie.
De rich media magazines waren eerder al gelanceerd als online magazines op internet en zijn vanaf vandaag ook als apps beschikbaar. De Aandelengids brengt onafhankelijke aandelenanalyses die beleggers helpen betere beleggingsbeslissingen te nemen. In de gids staan zes sectoren centraal. Uit iedere sector worden vijf aandelen uitgelicht. De Aandelengids is een samenwerking tussen DFT.nl, de website van De Financiële Telegraaf, en Morningstar, leverancier van onafhankelijk beleggingsonderzoek in Europa. Het magazine OverUwGeld informeert consumenten over ontwikkelingen op het gebied van personal finance die de portemonnee van de lezer raken. Iedere drie maanden verschijnt het magazine met elke keer een ander hoofdthema. OverUwGeld is een samenwerking tussen OverGeld.nl, het personal finance platform van De Telegraaf, en het online huishoudboekje CashFlow.nl. Patrick Loppé, Channel Manager Mobiel bij Telegraaf Media Nederland: “De apps bieden need-to-know financiële content die helemaal afgestemd is op het gebruik van de iPad. Zo kan men eenvoudig door de magazines navigeren en bevatten ze interactieve grafieken en videotips. Voor adverteerders bieden de magazines vernieuwende rich media advertentiemogelijkheden.” Downloaden van de gratis applicaties is vanaf nu mogelijk in de App Store van Apple.