TMG Blog: Inhaken in de krant met een grap die al gemaakt is, is dat erg?
Al tijdens de penalties tegen Costa-Rica werd de grap ‘Perfecte Krul’ gemaakt op Twitter en kwamen de paarse flessen ook op Facebook en Whatsapp voorbij. Social Embassy zat op te letten en adopteerde de grap maar al te graag en plaatste onderstaand bericht op Facebook, diezelfde nacht om 1.36 uur.
Maandag stond er een paginagrote advertentie in De Telegraaf: “Zelden zo’n perfecte krul gezien.” Meteen kwamen er reacties: de grap was al oud en het idee was gejat. Het lijkt alsof snelheid belangrijker is dan een goed idee, zoals Suzanne van Nierop al stelde in haar artikel op Adformatie.
Maar is het inderdaad zo dat een advertentie in de krant niets meer toevoegt als de grap al viraal is gegaan op social media? Bureau Consumenten Onderzoek van De Telegraaf onderzoekt alle inhakers die in de krant zijn geplaatst, en ik vroeg hen een aantal vragen toe te voegen om hier achter te komen.
Over TMG Blog
TMG medewerkers schrijven over de trends en ontwikkelingen binnen hun vakgebied. De meningen en visie van TMG Bloggers zijn persoonlijk en hoeven niet altijd de mening, strategie of uitgangspunt van TMG te zijn. Dat maakt de berichten uiteraard niet minder interessant! Onze collega's hebben een uitgebreide kennis van en expertise in hun vakgebied die ze graag met jou delen.